Op  EIGEN WIJZE  leren, ieder kind is immers uniek!
 

Training woordenschat


Veel scholen hebben er op dit moment mee te maken. Het woordenschatonderwijs is niet toereikend genoeg, maar weten niet goed hoe ze dit aan kunnen pakken. Hoe stimuleer je de woordenschat van kinderen op een actieve en stimulerende manier?

In de training die ik aanbied vertel ik over het viertakt-model dat een grote rol speelt bij het woordenschatonderwijs. Daarnaast bekijken we vanuit het boek 'op woordenjacht' welke routines, grafische modellen en coöperatieve werkvormen ingezet kunnen worden. De training staat in het teken van kritisch kijken naar vorm en inhoud van woordenschatonderwijs, overleg, discussie en zelf doen. De informatie en ideeën uit deze workshop zijn direct in te zetten in de lespraktijk.

Na de training is er ook nog een mogelijkheid voor het inzetten van een traject op woordenschat. Hierbij zal ik de school begeleiden bij het geven van woordenschatonderwijs en het nemen van stappen hierin. Hiervoor heb ik een kijkwijzer ontwikkelt waarmee ik leerkrachten kan observeren tijdens het geven van een woordenschatles.


Voor wie?

Voor iedereen in het basisonderwijs: leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers.

 

Data en tijd:

Deze zijn nader te bepalen in overleg met de school.

 

Vragen:

Voor meer informatie kunt u met mij contact opnemen of een mail sturen naar info@rtpraktijkeigenwijze.nl

 

Link naar filmpje over methode 'op woordenjacht': www.leraar24.nl/video/3030/op-woordenjach